چگونه از شر بوی بد ماشین لباسشویی خلاص شویم؟

۳ بازديد
اگر ماشین لباسشویی شما بوی بدی پیدا کرده است، اغلب به دلیل تجمع مواد شوینده، نرم کننده پارچه، کپک یا کپک در مناطقی مانند درام، واشر یا کشوی مواد شوینده است. در اینجا چند گام موثر برای خلاص شدن از شر بویایی وجود دارد:
1. درام را تمیز کنید چرخه آب گرم را اجرا کنید: یک چرخه شستشوی خالی را با گرمترین تنظیم آب اجرا کنید. 1-2 فنجان سرکه سفید را مستقیماً به درام اضافه کنید. سرکه به حل شدن کف صابون و از بین بردن باکتری ها و کپک ها کمک می کند.
جوش شیرین: بعد از چرخه سرکه، یک چرخه دیگر را با 1/2 فنجان جوش شیرین اجرا کنید. جوش شیرین بوها را خنثی کرده و درام را تمیز می کند.
پاک کننده های ویژه: می توانید از پاک کننده های تجاری ماشین لباسشویی نیز استفاده کنید که برای از بین بردن بو طراحی شده اند. دستورالعمل های محصول را دنبال کنید.
2. مهر و موم درب (واشر) را تمیز کنید بازرسی و پاک کردن: مهر و موم لاستیکی اطراف درب، به ویژه در ماشین های بارگیری از جلو، می تواند رطوبت، قالب و باقی مانده مواد شوینده را در خود جای دهد. آن را با پارچه ای آغشته به محلولی از مقدار مساوی آب و سرکه پاک کنید.
اسکراب کپک: در صورت مشاهده کپک یا کپک، آن را به آرامی با یک مسواک قدیمی و محلول سرکه یا محلول سفید کننده ملایم (1 قسمت سفید کننده به 10 قسمت آب) بشویید.
3. کشوی مواد شوینده را تمیز کنید برداشتن و خیس کردن: در صورت امکان کشوی مواد شوینده را بیرون آورده و آن را در آب گرم همراه با سرکه یا مواد شوینده ملایم خیس کنید. از یک برس برای تمیز کردن هر گونه باقیمانده استفاده کنید.
محفظه را تمیز کنید: محفظه جایی که کشو می رود را تمیز کنید، زیرا تجمع مواد شوینده می تواند باعث ایجاد بو شود.
4. فیلتر تخلیه را تمیز کنید مکان یابی و تمیز کردن: فیلتر تخلیه (معمولاً در پایین دستگاه) می تواند پرزها، زباله ها و آب راکد را به دام بیندازد و باعث ایجاد بوی بد شود. راهنمای خود را در مورد نحوه حذف و تمیز کردن آن بررسی کنید.
تخلیه آب باقیمانده: برخی از ماشین‌ها یک شلنگ کوچک در نزدیکی فیلتر دارند تا آب باقیمانده را قبل از تمیز کردن فیلتر تخلیه کند.
5. در را باز بگذارید تهویه: پس از هر بار شستشو، درب را کمی باز بگذارید تا جریان هوا جریان داشته باشد و از تجمع رطوبت که می تواند منجر به کپک و کپک شود جلوگیری شود.
6. از مواد شوینده کمتر استفاده کنید اجتناب از استفاده بیش از حد: مواد شوینده بیش از حد می تواند در ماشین بقایایی باقی بگذارد، به خصوص در واشرهای با راندمان بالا (HE). از مقدار توصیه شده شوینده استفاده کنید.
7. شستشوی منظم تعمیر و نگهداری را اجرا کنید چرخه تمیز کردن ماهانه: یک بار در ماه یک چرخه آب گرم خالی را با سرکه یا یک پاک کننده تجاری اجرا کنید تا از بازگشت بوها جلوگیری کنید.
انسداد را بررسی کنید شیلنگ ها را بررسی کنید: شیلنگ های ورودی و خروجی را برای انسداد بررسی کنید، زیرا ممکن است باعث نشستن آب و راکد شدن آن و ایجاد بو شود.
9. از مواد شوینده با کارایی بالا استفاده کنید مواد شوینده مناسب: اگر ماشین لباسشویی HE دارید، همیشه از مواد شوینده با کارایی بالا (HE) استفاده کنید تا از ایجاد کف بیش از حد و تجمع آن جلوگیری کنید.
10. پس از هر بار استفاده پاک کنید درام و واشر را خشک کنید: پس از هر بار شستشو، داخل درام و درزگیر را پاک کنید تا رطوبت از بین برود. با انجام این مراحل می توانید بوی بد ماشین لباسشویی خود را به طور موثری از بین ببرید و بوی آن را تازه نگه دارید. برای فروش عمده قطعات لباسشویی اینجا کلیک کنید
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.